San Francisco 1 okt

1 oktober 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We verlaten vandaag op 1 okt  om 09.00 uur het mooie plaatsje Mariposa, die nog een hele mooie oude gerechtsgebouw heeft, stamt uit 1854, is de oudste van het westen en nog steeds in gebruik.

Op naar San Francisco  270 km rijden
onderweg komen we best grote vlaktes tegen waar de droogte goed weer te zien is Zelfs de mais is kats verdroogd, dit gedeelte van Californië doet mij denken aan Kleine huis op de prairie, zie een afslag van Walnut creek, Fam Ingalls woonden op Walnut Grove haha  ook zie je hier veel Californische wijnboeren ( je ziet ook gelijk verschil van woningen rijk en arm
onderweg stoppen we even bij een supermarkt voor drinken en lunch in te slaan
Wat vind ik dat toch mooi om daar door heen te wandelen , wat enorme verpakkingen
en de porties zo allemachtig groot allemaal
Dikke grote lappen met vlees , bij Smookie
loopt water al uit de mond haha.
Na de vakantie allebei maar weer op dieet
( je vreet je hier helemaal klem )
Ontbijt stelt hier weinig voor , nergens geen vleeswaren en alleen maar droog brood die je dan gaat roosteren ( voor mij prima zo )
Brood en broodjes zoals wij het in Nederland kennen zie je hier nagenoeg niet
Broodjes dat er ligt zijn vaal bestemd voor hamburgers en hotdogs ( alles is droog , zit voordat ik het koop stiekum overal in te kniepn )

Ongeveer 120 km voor San Francisco
lijkt wel of we in een soort van zandstorm/wind rijden de lucht is hier grauwig/ zanderig , vreemd gezicht, blijkt later dat we langs uitgedroogde bergen komen, hier en daar bedekt met gedroogd gras en veel zand, door de wind komt het in de lucht terecht.

Waaauw wat een drukte op de wegen richting San Francisco, en op die brug ( niet de beroemde Golden gate ) te komen .... pfff
Maar wat een geweldige stad , en wat golvend, sommige stukken erg stijl geweldig, je ziet het vaak in een film en nu zie je in het echt, ook Alcatraz  zie je van afstand ,waauw we kijken onze ogen weer uit, en die huizen ooh wat vind ik die mooi
Mensen gesproken die ook in San Francisco wonen ( die zoals velen niks van Trump moeten hebben ). en Raymond ontmoet, een bijzondere man die helemaal gek was van Nederland,
Hij wilde ons zelf wel rondleiden, hij heeft nog een foto opgestuurd , was een super aardige man
haha geweldig we konden hem gerust mailen.
Morgen gaan we opnieuw San Francisco verkennen , en het weer is weer super 23gr 😃
wat een bofkonten zijn wij toch .

Foto's op zetten gaat de laatste dagen zeer moeizaam
krijg ook vaak een error , mondjes maat kan ik foto's toevoegen, als we weer thuis zijn over een week zal ik ze alsnog toevoegen 📸

liefs van ons

1. Rinus en Rina:
    2 oktober 2017
    Prachtige plaatjes hoor, geniet er nog even van !!
  2. Smokies Dalfsen:
    2 oktober 2017
    We lezen hier over aanslag in Las Vegas en daarvoor over bosbranden. Gelukkig zitten jullie daar niet in de buurt. Geniet er nog van voordat jullie weer back to reality moeten. Groeten van Smokies
  3. Soot. Veldkampies:
    2 oktober 2017
    Hej Riette en Frans...ik was een paar dagen achter met jullie reis ...jullie scheuren door de tijd...wat bint jullie al ver...maar zo mooi en herkenbaar ...krijg heimwee ....geniet nog een tijdje in San Francisco want dat is een prachtige stad
  4. Frans en Riët:
    Thnx Rinus en Rina
  5. Frans en Riët:
    2 oktober 2017
    @ Smookies uut Dalfsen, jemig , heftig !!
    Zojuist verhaal vd aanslag gelezen , daar hebben wij gelopen en i.d. gelukkig zijn wij daar niet meer .
  6. Frans en Riët:
    2 oktober 2017
    Hey Veldkampies, heb vaak aan jullie gedacht. Snap nu heel goed dat jullie Amerika geweldig vonden, dit moet je met eigen ogen gezien hebben.
    Wat een belevenis zeg , gewoon met alles 👍🏻
  7. Esther:
    3 oktober 2017
    superleuk om jullie reisverslag steeds te lezen! alsof je er zelf een beetje bij bent.
    prachtige foto's ook weer. geniet nog even lekker met elkaar!
  8. Frans en Riët:
    3 oktober 2017
    Thnx Esther,
    Ben geen bijzondere schrijfster en spectacleer is het niet maar op deze manier houden wij een soort van dagboek bij ,als je thuis komt weet je alles niet meer in detail omdat je zoveel ziet in een korte tijd .

Maar wel leuk dat iedereen het leuk vind ‼️