Mammoth Lakes 29 sep

29 september 2017 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vanuit Lone Pine ( Death Valley ) gaan we naar een ski gebied Mammoth lakes,het is ook een vis gebied.
Van woestijn naar sneeuw, hoezo groot verschil haha.
Vrijdag 29 sep om 8.30 zitten we in de auto en rijden er rustig naar toe ongeveer 160 km das vergeleken bij andere dagen een klein stukje.
Omgeving doet ons aan Oostenrijk denken, maar verder op ook mooie enorme vlaktes waar veel koeien grazen, mooi om te zien.

Bij het hotel kunnen we gelukkig direct inchecken, de receptioniste waarschuwde ons voor de beren, we mochten geen voedsel, shampoo e.d. in de auto achterlaten de beren komen op de geur af en vernielen de auto, ze liet ons foto's zien wat op de parkeerplaats bij hun hotel snachts om 01.00 uur gebeurt was , gewoon weg beren die proberen de deur open te krijgen en als het niet lukt mollen ze je de hele auto ( alles was met de video camera vast gelegd)en dit was meerdere keren voorgevallen, lekker zeg, wij hebben ook alles maar uit de auto gehaald en binnen op onze kamer gelegd .

Na deze waarschuwing gaan we dan toch maar met alleen wat flesjes  water op pad richting Nationaal park om Devil's Postpile te zien ( bijzondere rotsen )
 We parkeren de auto en al lopend ontmoeten we een wat oudere echtpaar die uit Californië komen vlak bij San Fransico waar we mee aan de praat komen .
De Man Gary genaamd vroeg waar wij vandaan komen , ik zei Holland ooh zei Gary, nice, Toen vertelde hij dat hij een paar dagen geleden ook een stel had gesproken They come  all the way from the Netherlands, that's far away he sad , ik moest toen lachen en zei dat Holland het zelfde land is als Nederland.
Hij verontschuldig zich, dat hij dat niet wist, hij was niet zo goed in aardrijkskunde zei hij whaha , wat grappig.
Die bijzondere rotsen waren mooi om te zien, maaar er was ook nog een waterval dat was nog minimaal een uur lopen werd ons verteld , sja als je wat moois wil zien dan moet je er wat voor overhebben, i.d. naar een uur en 15 min komen we bij de waterval aan prachtig !!  ( in je achterhoofd houdt het verhaal van de beren je toch wel bezig maar geen beren te zien wel veel schattige eekhoorns )
Zo en dan ook weer een uur terug lopen, pff dat viel nog best wel tegen, zijn best wel wat gewend met wandelen, maar hier moet je constant klimmen en dalen, de weg terug was het vooral klimmen.
Ook terug met de auto , over de bergpas was ook erggg smal, niks voor mij vind het maar scary zo kort op de afgronden. onderweg komen we ook sneeuw tegen , das wel grappig gisteren in de woestijn en vandaag in de sneeuw terwijl er maar ongeveer 180 km tussen zit.
Maar goed, de dag zit er al weer bijna op als we weer bij ons hotel zijn.
Morgen naar onze laatste Nationaal park in Amerika : Yosemite

1. Frans en Riët:
    30 september 2017
    Wifi is hier sloom, foto's zijn moeilijk te downloaden, probeer het later op een plek waar het beter gaat, morgen in Yosemite of Zondag in San Fransico
  2. Bert en Marian:
    30 september 2017
    Hallo vakantiegangers, ik ben gisteren bij "de Fotograaf" geweest om mijn toestel goed in te laten stellen en heb al gezegd dat je zulke prachtige foto"s maakt. Vond hij leuk om te horen. Het is een super toestel dus ik hoop dat dat ons ook gaat lukken
  3. Frans en Riët:
    Dank je Marian!
    Het is ook een super toestel en zijn er ook erg blij mee, cursus heeft ook wel bijgedragen, je weet waar je op moet letten.
    Een tip zet het gewoon op de automatisch stand , zorg dat je niet tegen de zon in fotografeert, mensen en dieren niet in de schaduw fotograferen
    Ik zet de foto's op de ipad , je kan ze dan wat bijstellen met licht en evt kleur , dit werkt super
    Veel succes en het gaat je ook zekers lukken 📸📷😘