Op naar Bryce Canyon 24 sep

24 september 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vanmorgen om 08.00 uur vertrokken naar Bryce Canyon  241 km rijden
het is nu 12 gr de komende dagen lijkt het weer goed alleen s'nacht vriest het hier -4
hoe korter we richting Bryce Canyon rijden hoe kouder het wordt.
Het is vanmiddag maar 8 gr
maar het zonnetje schijnt wel lekker en tot nu veel geluk gehad met het weer, hopelijk blijft ons de regen gespaard

Gisteravond naar een texcaans grill BBQ schuur geweest om te eten leuke schuur en erggg druk, mensen staan in de rij om naar binnen te mogen Het vlees was ook super lekker lFrans had ribbetjes , het vlees viel haast van de ribbetjes af , ergg lekker en ik broodje pulled chicken ( broodje koste $ 9 ) normaal gesproken krijg je hier in Amerika enorme porties maar gisteren niet zelfs ik had niet genoeg aan het broodje Wij zijn daarna nog ff bij de Mac geweest voor een hamburger ...hmmmm..haha

Het leven is hier duurder dan in Nederland vooral gezond eten een klein bakje fruit200 gr betaal je hier $ 5 .- geen wonder dat hier veel dikke mensen wonen .
Flesje bier is hier gemiddeld ook 5a 6 dollar en roken is al helemaal duur hier kost een pakje van 20 st $8 en een man vertelde dat het volgend jaar weer 2 dollar bij op komt. Rokers zijn hier zo bie zo slecht af Nergens mag je op een terras (wat bij een restaurant hoort ) roken. Biertje drinken mag ook niet op een terras als het niet aan een restaurant zit Je ziet hier eigenlijk nagenoeg ook geen terrasjes zoals we in Nederland kennen.
Kleding schijnt hier wel wat goedkoper te zijn ( Heb nog geen echte kledingshops bezocht maar dat komt zeker nog wel haha )

Vanmiddag aan gekomen bij ons motel in Bryce Canyon  jeemig wat enorme motels bij elkaar, willen ff gaan lunchen daar , maar wat een drukte zeg de ene restaurant stonden mensen in de rij voor een plekje aan tafel, ander restaurant ook mega groot maar ook ergg druk, er komen hier veel bussen langs .
Na de lunch op naar Red rocks, prachtig weer, een hikking gedaan maar op sommige plekken ergg stijl en naar boven wil dat nog wel maar naar beneden  met losse stenen glij je zo weg . Maar wat mooi weer om te zien, zelfs een mooie vlaamse gaai gespot Het is hier ook behoorlijk koud gisteren liepen we nog in een korte broek en vandaag een vest met een dikke winterjas aan ( ben ik blij dat ik die hebt meegenomen ) vannacht -4 brrrr Morgen gaan we naar Nationaal pak Bryce Canyon zelf, gaan er vroeg heen hopelijk voor alle drukte aan.

1. Tonny pereboom:
    25 september 2017
    geweldig jullie avonturen te lezen en de fantastisch mooie foto's te zien
    wat een schitterende natuur daar.
    geniet er nog van en laat ons meegenieten van jullie belevenissen .
    groeten Marianne & Tonny