Zion nationaal park 26 sep

26 september 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Gisteravond gegeten bij zo'n typisch Amerikaans vreetschuur
Waar ook bussen vol met chinezen komen
en ook vele uit de kluit gewassen Amerikanen .
Een buffet , veel keus en lekker en... natuurlijk te veel gegeten😋
Beide pijn in de buik en Smookie an de race
haha eigen schuld . Doen we dus niet weer😜 gelukkig vanmorgen geen last meer.
Als je frisdrank besteld in een restaurant
en je vraagt om small, krijg je meestal toch nog een halve liter pff en dan is het Free refill
sjonge sjonge een liter cola drink je niet zo maar op.

Vandaag om 08.30 vertrokken richting Zion
het is dan 0 gr maar wel zonnig ☀️😀
Aangekomen daar de dikke jas verruild met een korte broek, aangenaam temperatuurtje 23 gr, heerlijk weer, wat fijn weer.
Als je het park binnen rijdt is het al ooh wat mooi na 12 km verder kunnen naar de vistit center en daar kun je zien wel hiking trail je kunt doen.
We hadden eergisteren al een vriendelijk Amerikaan gesproken en die raade ons Angel Landing aan, was wel een zware, maar ontzettend mooi, toch maar naar geïnformeerd maar ,wij passen hiervoor.
Het is een klim van 450 m hoog en de lengte van 8,7 km op smalle paden, en je doet er minimaal 4 uur over en het was niet geschikt voor kinderen en mensen met hoogte vrees, gevraagd of het voor mij verstandig is ivm met stoma was het antwoord beter van niet, je kunt niet zomaar ergens zakje legen.
Besloten om 2 andere wandel routes te gaan doen , en dat ging super .
Met de shuttle bussen ( gratis ) werd je naar elk hiking trail gebracht en de bussen gaan elk kwartier , goed geregeld dus!
Al met al toch wel 4 uur gelopen, heerlijk en een schitterde uitzicht
ook veel eekhoorns en herten tegen gekomen, ze zijn wel mensen gewend want ze blijven rustig staan. om 16.45 weer verder naar het Plaatsje St George waar we een overnachting hebben, nog wel een uur rijden maar weer een prachtige rit, ook de staat Utah is schitterend !

De foto's worden per dag wel meer merk ik, heeft te maken als er goede wifi verbinding is, vorige week een paar keer dat het een uur duurde voordat ik  6 gedownload had.

Morgen gaan we de natuurparken ff achter ons laten en de staat Utah kan de klok ook weer een uur terug ( we raken nog van slag iedere keer de tijd aanpassen ) en reizen we naar de staat Nevada naar de bruisende stad Las Vegas( weerbericht 30 gr morgen ☀️) Yes here we come 🏰💰💵💸

1. Rinus en Rina:
    27 september 2017
    Hoi Frans en Riët, veel fun nog de komende tijd, ziet er allemaal prachtig uit !!