Yosemite Nationaal Parl 30 sep

30 september 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Smookie heeft een onrustige nacht gehad,
moest vannacht om de paar uur het bed uit
niet om naar de wc te gaan maar nee, hij wil graag een beer zien , dus constant uut het raam loeren of er toch nog een beer te zien was, helaas geen beer gezien
whaha heeft hem mooi uut de sloap gehouden.

Om 8.30 zaten we weer in de auto op weg naar Yosemite nationaal park
( de laatste park van onze trip)
We hadden gisteren al gelezen dat er een grote blok vd rots was afgeknapt, helaas 1 dode te betreuren, in het park zelf is hier niets van terug te merken. wel zagen wel op meerdere plekken dat er stukken van de rotsen zijn afgeknapt.

Maar wat weer een schitterend grote natuur park ( dikke 3000 Vierkante km)
Ontzettend helder water met veel vis, die je zo ziet zwemmen en natuurlijk kwamen we ook weer herten en eekhoorns tegen
Helaas voor Smookie ... GEEN beren.
Bomen ...jeemig wat groot en een enorme omtrek de bekende Sequoia bomen kan wel 80 meter hoog worden met een omtrek van 30 meter .
Wij kwamen binnen aan de oost kant,
daar was de vistit centrum gesloten
en het was de bedoeling dat we dan de grote visit centrum gingen bezoeken
meer richting het zuiden... maar ... pfff
Dikke files , alle parkeerplaatsen vol
helaas , daar in de buurt waren nog mooie watervallen te zien , pech ach we hebben al zo veel moois gezien.
Dan maar terug en op naar onze overnachting in plaatsje  Mariposa  ,
Een heel mooi dorpje die in de tijd in blijven hangen maar wel voorzien van alle moderne technieken.
In een restaurant stond er een kist vol dynamiet haha
Morgen gaan we naar de big city
San Fransico en blijven daar 3 nachten

en sjonge , sjonge  wat een bofkonten zijn wij , elke dag nog mooi weer gehad ( 1 dag flink bewolkt )  geen spatje regen , hopelijk blijft dat voorlopig 😀

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tonny pereboom:
    1 oktober 2017
    hallo bofkonten nog even op die beren terug komen waarom heeft Frans ze niet gelokt met shampo of pinda kaas even een bussie bie een ander onder de auto en je had de mooiste foto gehad
    die grote stukken brandhout zien er ook aanlokkelijk uit (het word hier kouder)
    maar al met al prachtige verhalen en briljante fotos
    heel veel plezier nog en pas op voor beren
    groeten Marianne en Tonny
    ps het is stil aan de overkant
  2. Ans&Harry out Zwolle:
    1 oktober 2017
    Hoi, mooie foto's hoor en dan San Francisco .Jully gaan zeker ff kijken bij de House
    of Blues een mooi concert zaal ook Filmore East veel te doen en je hebt daar the
    Greek Theater en zeer grote Arena waar veel grote bands optreden .ligt is buiten S.F.
    Vanaf Fisherman's Wharf naar Alcatraz. Ook Berkeley is/was een plaatsje waar veel
    Hippies zijn/waren. En deze Stad heeft o.a. Journey voort gebracht. Heel veel Fun.
  3. Margot spoolder:
    1 oktober 2017
    wouw,wat gaaf daar zeg,gewoon jaloers op te worden.
    wat inmens groot,op de fotos heb ik toch wel een woeste beer gespot:)
    ga nog even een mooie tijd van maken ,lieve mensen.
    groetjes de spooldertjes
    Thnx Spooldertjes , je bedoelt zeker Smookie als woeste beer haha
  6. Frans en Riët:
    2 oktober 2017
    Thx voor de tips Harry and Ans,
    We zullen kiekn waar we mee over komen